Kako vam lahko SEO optimizacija pomaga do uspeha na spletu?

Kot podjetnica oziroma podjetnik verjetno že veste, kako zelo pomembna je v tem času prisotnost na spletu. Ne glede na stanje v državi vam namreč zagotavlja stalen vir prihodka in skrbi, da vas stranke najdejo, ko po spletu brskajo za rešitvami svojih težav. Žal pa ni dovolj, da spletna stran oziroma spletna trgovina samo obstaja, temveč mora biti tudi optimizirana. Spletna stran brez izvedene SEO optimizacije bo namreč vašemu poslu prej škodila kot koristila.

Kaj je optimizacija spletnih strani?

Optimizacija spletnih strani oziroma s kratico SEO (Search Engine Optimisation) je proces, s katerim poskrbimo, da se spletna stran v Googlu med zadetki iskanja pojavlja čim višje. Verjetno iz lastnih izkušenj veste, da, ko iščete informacije, je prvih nekaj zadetkov vedno najbolj klikanih, medtem ko druge (še posebej, če so na drugi, tretji … deseti strani) večina ljudi prezre, razen v skrajnih primerih.

Optimizacija se deli na on site in off site optimizacijo. Prva pomeni optimiziranje elementov spletne strani s ciljem čim višje uvrstitve na Googlu, pri drugi pa je cilj seveda isti, le da gre za pridobivanje povezav, ki z drugih verodostojnih spletnih strani vodijo na vašo stran. Namen tega ni toliko pridobivanje obiskovalcev preko teh povezav, ampak bolj sporočanje Googlu, da je vaša stran vredna zaupanja. Elementi on site optimizacije pa so ključne besede (primerna uporaba fraz, ki jih ljudje vpisujejo v iskalnik), kakovost in uporabnost vsebine strani, hitrost nalaganja spletne strani, metapodatki, prilagodljivost spletne strani za različne zaslone (tudi pametnih naprav, predvsem telefonov) in povezave na spletni strani. Namen vseh teh elementov je ustvarjanje pozitivne uporabniške izkušnje, ki privabi bralca na vašo spletno stran in mu ponudi dovolj zanimivih informacij, da želi po njej brskati še naprej – in to lahko zelo enostavno tudi stori.

Pri SEO optimizaciji ne gre za enkraten poseg v spletno stran, temveč za proces, ki traja in tudi mora trajati, dokler spletna stran obstaja. Del optimizacije namreč poteka vzporedno z dodajanjem vsebine na spletno stran. Ker je internet živa tvorba, se hitro spreminja, z njim pa se spreminjajo tudi trendi optimizacije. Danes prijemi, ki so pred desetimi leti zagotovili visoko uvrščanje spletne strani, ne delujejo več, ravno tako kot bodo čez deset let odveč vsi prijemi, ki jih strokovnjaki za optimizacijo uporabljajo danes. Za primer lahko vzamemo ključne besede: Nekdaj je bilo dovolj, da se je neka ključna beseda na določeni spletni strani pojavljala čim pogosteje. Danes pa Google zahteva, da je pojavljanje ključne besede omejeno na določen odstotek števila besed na strani (približno odstotek in pol), poleg tega pa išče tudi druge variacije ključne besede in preverja, ali je besedilo kvalitetno napisano. Če se teh pravil ne držimo, je škoda za spletno stran lahko velika.

Kako vam lahko neoptimizirana spletna stran škodi?

Preprosto povedano, če spletna stran ni optimizirana, je Google ne bo smatral za zaupanja vredno, kar pomeni, da jo bo med rezultati iskanja zakopal nekam globoko. Zaradi tega bo dobila še manj obiska, v Googlovih „očeh“ bo postala še manj zaupanja vredna in bo med rezultati padla še nižje. Vse to lahko v skrajnem primeru pripelje celo do tega, da jo Google, čeprav stran na spletu še vedno obstaja, izbriše iz indeksa, to pa je izjemno težko popraviti. Zato je že od samega nastanka spletne strani priporočljivo, da je za SEO optimizacijo dobro poskrbljeno.

Kaj pa oglaševanje?

SEO optimizacijo mnogi razumejo kot protipol plačanim oglasom in pogosto prihaja do debat o tem, katera opcija je dolgoročno boljša.

Ljudje oglasom ne zaupajo. Ko v Googlu iščete informacije, ste se verjetno že navadili, da samodejno preskočite prvih nekaj zadetkov, pri katerih je označeno, da so to oglasi. Zakaj bi torej predvidevali, da vaše stranke razmišljajo drugače? Oglase pogosto podzavestno smatramo za zavajajoče in se jim izogibamo. Čeprav je spletna stran namenjena oglaševanju vašega posla, bodo bralci veliko bolj cenili poglobljene informacije kot očitno hvaljenje nekega izdelka ali storitve napram drugim.

Ad blockerji. Ne samo, da ljudje oglasom ne zaupajo – nekateri jih želijo celo povsem eliminirati. V ta namen imajo nameščene različne vtičnike, ki blokirajo oglase. Kakšen smisel ima, da drago plačujete oglase, ki se velikemu odstotku vaše ciljne publike sploh ne bodo prikazali?

Nižji dolgoročni stroški SEO optimizacije. Pomembno je vedeti tudi, da je pridobivanje prometa s pomočjo SEO optimizacije brezplačno, medtem ko pri plačljivih oglasih vsak klik nekaj stane.

Čeprav verjamemo, da je SEO optimizacija in organsko pridobivanje prometa dolgoročno boljša opcija, saj pri bralcih ustvarja zaupanje in jim daje vedeti, da se na vas vedno lahko obrnejo za koristne informacije z vašega področja, pa se je treba zavedati določenih dejstev. Če je oglaševanje šprint, je SEO optimizacija maraton. Rezultati oglaševanja, kakršnikoli že so, so takojšnji, medtem ko je pri optimizaciji potrebnega veliko vloženega truda in časa, da pridemo do točke, ko se nam začne delo obrestovati. Še najboljše je, da oboje povežete in tako žanjete koristi obojega.

Avtor prispevka: