Optimizacija spletnih strani

Optimizacija spletnih strani se v letu 2022 še kako izplača!

Se vam je zgodilo, da se vaša spletna stran ne uvršča med top pozicije v brskalnikih? Težava je lahko v več stvareh, ki jih z zanesljivostjo lahko reši optimizacija spletnih strani ali SEO. Ste mlado ali starejše podjetje, ki samo skrbi za ureditev in postavitev elementov na strani?

Potem ste morda pozabili nekatere korake, preko katerih se bodo začeli vaši izdelki ter izbrane storitve uvrščati visoko v izbranem brskalniku. Danes vam bomo predstavili te korake, vam razložili pomen in vam svetovali, kako se zadeve lotiti tako, da bo obrodilo največ sadov.

Kaj je optimizacija spletnih strani?

Optimizacija spletnih strani ali SEO (Ang. Search engine optimization) je postopek, pri katerem se uredijo določene zadeve na in izven spletne strani, in s tem se izboljšajo tudi pozicije v iskalniku. Če ciljate na slovenski trg, je to kar Google. Postopek le redkokdo uporabi sam, saj zahteva kar nekaj znanja, zbranosti in taktičnega odločanja. Podjetniki zato raje izberejo pomoč kakšne marketinške agencije, ki le-to vodi namesto njih.

Kako vam lahko optimizacija spletnih strani pomaga do uspeha?

S tem, ko bodo za vašo spletno stran uspešno poskrbeli strokovnjaki in vam s tem uredili:

  • kakovostne tekstovne vsebine,
  • poiskali in določili pripadne ključne besede in jih dodali v glavni naslov in oznake (H1, H2 in H3),
  • prav tako uredili tehnično analizo trenutnega stanja(uredili pravilne URL-je, določili favicon in podobno),
  • slike uredili v pravo velikost ter jim določili oznako ALT.

Tako bodo videli, kakšno je stanje strani in si naredili načrt, kako bi lahko stanje izboljšali in ga dvignili na višji nivo. S tem se bodo posledično dvignila tudi povpraševanja, obisk in kliki za vaše storitve ali izdelke.

Izboljšalo se bo tudi samo delovanje strani, za kar je optimizacija spletnih strani odlično orodje. S tem pa se zagotovo dosežejo zastavljeni cilji, ki vam nato pomagajo doseči želeno stanje.

Zakaj se odločiti za SEO?

Močan razlog za to je, da gremo ljudje za skoraj vsako stvar, iskati odgovor na internet. Torej vzamemo svoj pametni telefon ali računalnik ter vanj vtipkamo na primer: optimizacija spletnih strani. Ko kliknete na gumb »išči«, se vam bodo odprli številni zavihki, ki bodo kar klicali po pozornosti.

Povprečna oseba pogleda maksimalno do 2 strani ali še malo v drugo stran, zato vsi zadetki, ki so dlje, ostanejo neprebrani. Pomembno je, da če se ukvarjate s to storitvijo ali prodajate izdelek, ki ga potencialen kupec išče, se morate pokazati na prvi strani in v zgornjih zavihkih. Ko se to zgodi, vas oseba vidi, obišče vaše stičišče in že ve za vas, vam pošlje povpraševanje ali vas, kar pokliče.

SEO delimo na 2 veji

Optimizacija spletnih strani je kar razširjena, zato jo delimo na:

  1. On-site,
  2. Off-site.

V prevodu bi temu lahko rekli notranja in zunanja optimizacija spletnih strani. Kaj pa katera od njih pomeni, in kako vam lahko pomaga?

On-site oz. notranja optimizacija se izvaja takrat, ko urejamo vse pomembne stvari na spletni strani, to so torej naslovi, URL-ji, slike in podobno. Večina teh tehničnih stvari, ki se naredijo, so vidne le iskalnikom, za splošne uporabnike, pa to ne spremeni na videz ničesar.

Off-site ali zunanja optimizacija pa zajema pridobivanje zunanjih povezav, torej povezave iz drugih strani, ki kažejo na vašo stran. Zakaj je to dobro? Ker vsaka taka povezava, ki kaže v vašo smer, pomaga, da jo Google uvrsti višje med samimi rezultati iskanja. Pridobivanje takšnih povezav ni mačji kašelj, saj zahteva znanje SEO pravil. In če izberete nepravilne povezave, vas oz. vašo spletno stran lahko kaznuje s kakšno od posledic, ki so:

  • slabša uvrstitev ali
  • celo odstranitev iz baze strani.

Če vas doleti odstranitev, ta kazen traja vsaj 6 mesecev, včasih tudi več let. Odlično je, da ima spletišče čim več teh off-site strani, katere se gradijo cel čas. Če s tem delom prenehate, se sčasoma tudi uvrstitve zmanjšajo in takoj lahko priletite na drugo stran iskalnika.

Kako začeti?

Zmeraj se začne na začetku in se počasi dela naslednje korake, da lahko čez čas žanjemo rezultate uspeha. Optimizacija spletnih strani je tek na dolge proge, zato se ne ustrašiti ali pričakovati takojšnjih rezultatov.

Kot rečeno, zmeraj začnemo z:

  1. Pregledom in analizo obstoječega stanja, nadaljujemo z
  2. ON-site ureditvijo spletnih strani, sledi
  3. OFF-site in na koncu,
  4. Prikupna uvrstitev med TOP zadetke v iskalniku.

Nikar se ne zaletite in hitite, počasi se pride daleč in s postopnim urejanjem stvari, bodo tudi rezultati veliko lepši in pravilni. Odlična pot, ki jo lahko uberete z zunanjo optimizacijo je ta, da si uredite blog članke, ki jih objavite na strani, ki sovpadajo z vašo ponudbo. Tako pridobite povratno povezavo, ki bo uporabnika pripeljala naravnost na vašo stran, kjer bo lahko izvedel več o ponudbi, vas kontaktiral ali vam preko kontaktnega obrazca, poslal povpraševanje za želeno storitev ali izdelek.

Vsaka pot je težka, vendar tista, narejena iz srca, gre zmeraj kot po maslu!

Avtor prispevka: