digitalni marketing

Kaj vse vključuje digitalni marketing?

Z razvojem tehnologije je postal digitalni marketing v zadnjih letih najbolj razširjena oblika trženja in oglaševanja. Gre za marketing, ki za oglaševanje uporablja različne digitalne kanale in, ki bi ga morali danes uporabljati vsa podjetja, če želijo uspešno poslovati v močni konkurenci na svetovnem trgu.

 

5D-jev digitalnega marketinga

Da bi razumeli pomen digitalnosti za prihodnost trženja, je potrebno razmisliti, katere interakcije s svojo publiko moramo razumeti in upravljati. Digitalni marketing ni samo internet in e-poštna sporočila, ampak gre za različne možnosti komunikacije s potrošniki, ki jih združujemo v 5D-jev digitalnega marketinga:

digitalni marketing

  • digitalne naprave: potencialne stranke pridobivajo informacije o blagovnih znamkah preko pametnih telefonov, tabličnih računalnikov, namiznih računalnikov, televizij in igralnimi napravami;
  • digitalne platforme: večina interakcij poteka preko brskalnikov ali drugih platformah kot so Facebook, Instagram, Google, YouTube, Twitter in Linkedln;
  • digitalni mediji: so različno plačljivi, lastniški ali drugi komunikacijski kanali za doseganje publike, vključno z oglaševanjem preko e-pošte, iskalniki in družbenimi omrežji;
  • digitalni podatki: nam dajo vpogled v profile potencialnih strank in njihovo interakcijo s podjetji;
  • digitalna tehnologija: gre za kakršnokoli tehnologijo, ki jo podjetja uporabljajo za ustvarjanje interaktivnih izkušenj s spletnimi mesti, mobilnimi aplikacijami ali e-poštnih oglaševalskih akcij.

 

Temelji digitalnega marketinga

Digitalni marketing torej za oglaševanje izdelkov in storitev uporablja različne digitalne medije. Od klasičnega načina oglaševanja se razlikuje predvsem po tem, da vključuje uporabo kanalov, ki omogočajo tudi natančno analizo oglaševalskih akcij, s tem pa lažje razumevanje tega, kaj deluje in kaj ne.

 

Digitalni marketing mora tako vključevati aktivnosti v celotnem življenjskem ciklu možne stranke. Razumevanje tega, kaj stranka trenutno od nas pričakuje in v kakšni fazi svoje poslovne odločitve je, pomeni za nas veliko prednost, hkrati pa je to ključnega pomena za izbiro ustreznih aktivnosti, s katerimi jo bomo skušali privabiti in obdržati:

 

  • Priprava učinkovite spletne strani

Za učinkovit digitalni marketing je dobra spletna stran izjemno pomembna. Pri tem je ključnega pomena, da je oblikovana in tudi optimizirana v skladu z vašimi poslovnimi cilji, zato se pri tem uporabljajo ključne komponente za oblikovanje spletnih strani. Spletna stran mora imeti ustrezno gostovanje, ki ga je izbrano predvsem na podlagi vašega proračuna in poslovnih ciljev.

 

  • Vsebinski marketing

Vsebina je za digitalni marketing izjemno pomembna, zato ni vseeno, kako je oblikovana in na kakšen način je posredovana v določeni fazi nakupne poti kupca. Vsebinski marketing vam zato omogoča ustvarjanje in skrb za prepričljivo ter inovativno vsebino, ki jo lahko oglašujete preko različnih distribucijskih kanalov. Merjenje donosnosti naložbe vsebinskega marketinga vam omogoča, da ocenite uspešnost svojih oglaševanih akcij.

 

  • Marketing na družbenih omrežjih

Družbena omrežja so vse pogostejši digitalni kanal, ki ga digitalni marketing uporablja za promocijo izdelkov in storitev. Za čim bolj učinkovit digitalni marketing na družbenih omrežjih je potrebno dobro poznavanje temeljnih načel tovrstnega marketinga kot tudi prepoznavanje najvplivnejših platform družbenih omrežij. Napredna spletna orodja vam omogočajo natančno segmentacijo vaših potencialnih strank, oceno uspešnosti marketinga in še marsikaj drugega.

 

  • E-mail marketing

Za digitalni marketing so e-poštna sporočila eden od stroškovno najbolj dostopnih kanalov, ki pa je hkrati tudi izjemno učinkovit. A pri tem je potrebno biti pozoren na to, da pravilno uporabljamo osnovna načela in tehnike tovrstne marketinške strategije, hkrati pa oblikujemo učinkovita e-poštna sporočila, ki ustvarjajo zadetke in zadržijo kupce.

 

  • Video in prikazno oglaševanje

Video vsebine so že od nekdaj izjemno privlačne in močno orodje različnih marketinških strategij. Vaš digitalni marketing bo s kakovostno video vsebino zagotovo uspešnejši. Za to je potrebno obvladovati številna znanja in spretnosti, kot je na primer ustvarjanje kanala v YouTubu, vzdrževanje video vsebin in tudi poznavanje drugih oglasnih oblik. Ne pozabite še na natančno poznavanje številnih orodij, s katerimi lahko analizirate učinkovitost vaših oglasov.

 

  • SEO optimizacija spletnih strani

S kakovostno in učinkovito SEO optimizacijo boste na vašo spletno stran pripeljali pravi tip obiskovalcev, hkrati pa spodbujali število konverzij in si s tem zagotovili najboljšo možno donosnost naložbe. S pomočjo različnih orodij za analizo ključnih besed bodo vaše vsebine še bolj kakovostne in učinkovite, digitalni marketing pa še uspešnejši.

 

  • Oglaševanje s plačilom na klik

Oglaševanje s plačilom na klik zahteva znanja in sposobnosti, ki so potrebne za ustvarjanje in upravljanje s plačljivimi oglaševalskimi kampanjami iskanja. Pri tem morate biti dobro seznanjeni s tem, kako z načrtovanjem oglasov in prilagajanjem ponudb vaši publiki, optimizirati plačljive kampanje.

 

  • Spletna analitika

Za digitalni marketing je spletna analitika izjemno pomembna, saj z njeno pomočjo ocenjujemo uspešnost posamezne strategije digitalnega marketinga. Za to se uporabljajo nekatera spletna orodja za analizo podatkov, s katerimi merimo ključne indikatorje uspešnosti. A podatki sami po sebi niso koristni, če jih ne znamo analizirati in pravilno uporabiti. Spletna analitika je zato ključna za oceno uspešnosti posamezne strategije za digitalni marketing, hkrati pa podlaga za morebitne spremembe in prilagajanja v oglaševalskih akcijah.

 

  • Digitalna strategija

Kako uspešen bo bil digitalni marketing, je odvisno predvsem od strategije. Značilno je, da strategija za digitalni marketing natančno sledi posameznim fazam kot so načrtovanje, raziskovanje, oblikovanje, izvajanje in analiza. Dober strateški načrt je zagotovilo, da bo digitalni marketing potekal nemoteno in brez večjih težav, hkrati pa je to garancija za boljšo donosnost naložbe ter večjo prodajo.

 

Potrebno se je zavedati, da digitalni marketing ni zgolj oglaševanje, ampak mnogo več. Poleg poznavanja različnih digitalnih kanalov gre pri digitalnem marketingu tudi za postavljanje poslovnih ciljev, izvajanje digitalnega raziskovanja, spoznavanje nakupne poti kupca in uporabo različnih orodij za učinkovitejše objavljanje kakovostnih vsebin.

Avtor prispevka: